Klantenservice DHL

Wil je de klantenservice van DHL bereiken? Dan kun je via de database van DeKlantenservice.nl precies zien hoe het keuzemenu is opgebouwd, zodat je niet voor verassingen komt te staan en direct door kunt klikken naar wat je wilt. Je hoeft niet meer lang te wachten totdat je alle keuzes hebt gehoord, maar je toetst gewoon direct het gewenste cijfer in en je komt op de juiste plek terecht. De Klantenservice is de grootste keuzemenu database van Nederland, zodat jij sneller en optimaal gebruik kunt maken van de klantenservice van bijna alle grote bedrijven. En natuurlijk vind je bij ons ook de juiste telefoonnummers voor de klantenservice, zodat je in een keer alle informatie op één plek hebt.

Spraakgestuurd keuzemenu bij de klantenservice van DHL

De klantenservice van DHL kun je voor veel verschillende zaken contacteren, zoals het ophalen van een zending, het doen van een tariefaanvraag en nog veel meer. De klantenservice van DHL is te bereiken op het gratis nummer 0800 0552, waarna je direct in het keuzemenu komt. Dit keuzemenu is spraakgestuurd, wat dus betekent dat je gewoon alle opties zelf kunt inspreken. De spraakherkenning van de klantenservice van DHL herkent dan wat je zegt en selecteert de juiste optie, zodat je snel door kan. En doordat je bij DeKlantenservice.nl direct kunt zien wat de opties zijn kun je nog sneller door dit menu heen. Voordat je bij dit menu komt moet je bij de klantenservice van DHL eerst een taal selecteren. Voor Nederlands toets je 1 in, voor Engels toetst u 2 in. Op deze manier krijg je het menu te horen in jouw eigen taal. De klantenservice van DHL is dus ook prima toegankelijk voor Engelstaligen, want je kunt er ook voor kiezen om alles in het Engels te doen.

Het keuzemenu

Heb je eenmaal een taal gekozen door 1 of 2 te toetsen zal het systeem je uit gaan leggen hoe het keuzemenu werkt. Maar omdat jij al op DeKlantenservice.nl hebt gezien welke opties er precies zijn en wat je moet zeggen kun je direct beginnen met praten. Je hoeft dus niet te wachten om te beginnen met je keuze in te spreken, behalve dat je dus wel eerst een taal moet hebben geselecteerd. Je hebt de keuze uit de volgende opties:

  • Zending ophalen
  • Tariefaanvraag
  • Zending tracken
  • Nieuwe afleveraanspraak
  • DHL software
  • Andere vraag

Al deze opties moet je dus gewoon inspreken en je wordt direct verbonden met de juiste klantenservice. Soms is dat een ander keuzemenu, en soms is dat direct iemand van de klantenservice van DHL, die dan je vraag kan beantwoorden. Zoals je kunt zien in het rijtje hierboven zijn veel van de opties van DHL gerelateerd aan het verzenden en ophalen van pakketjes. Veel van deze opties zijn daarom ook via de website van DHL te regelen, zoals het tracken van een zending of het maken van een nieuwe afleverafspraak. Maar als je liever belt met de klantenservice van DHL dan kan dat dus ook. En voor moeilijkere vragen staat de klantenservice van DHL ook voor je klaar. Zij kunnen al je vragen beantwoorden over de DHL software, die veel wordt gebruikt door bedrijven, of over de tarieven die DHL hanteert. Door dus even kort naar de klantenservice van DHL te bellen kom je al veel te weten. En door gebruik te maken van DeKlantenservice.nl bespaar je veel tijd met het keuzemenu en hoef je niet meer te wachten. Op de website van DHL vind je ook informatie over wanneer precies de klantenservice gesloten is, zodat je niet voor verassingen komt te staan.